Yoga

The ART of FALLING: tips 3

[EN]

Good afternoon yogis!

I just arrived from an awesome retreat of yoga and paddle surf (I will explain in the following post I write) and something that we have been practising are the handstands. I’m afraid off practising it without my yoga instructor near of without a wall because I feel vulnerable and I think all the time I can’t hurt myself. This is called: FEAR. I need to learn how to fall to make sure I don’t get injured and then, the fear will disappear.

So, as yesterday was our last day of the #FirstInversions challenge, here are some TIPS depending on falling forward or backward.

FORWARD

1- Usually when you don’t feel stable enough the common fall is forward as you don’t complete the asana and your legs never arrive to be totally straight up. Ok, don’t panic, the worst thing that can happen here would be to fall ON YOUR FEET! If that happens you can always try again.

In the moment you feel that you are going to fall, put your toes in an L form and prepare it to touch the ground, the most important thing here is not to touch with your knees firstly, and touch the floor with all your fingers at once.

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BACKWARD

2- This requires more skills. When you fall backward, falling flat onto your back and injuring yourself is not a strategy so you will have to know how to perform the wheel pose to fall safely out of this inversion.

Is like a yoga flow, like a controlled transition, from headstand to the wheel pose, obviously not perfectly performed. Firstly you will have something like a forearm wheel and then you need to reaffirm the pose.

In the moment you feel that you are going to fall, release the fingers and with palms open, be sure to not press your neck, bend your knees and fall with your feet landing first.

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When you are in this pose with the crown of your head on the floor, press through your hands and feet and lift your head from the floor. Straighten both arms and lift your hips toward the sky for wheel pose.  If you are unable to do wheel pose, please continue to practice your headstand against a wall, because you never know if you will fall forward or backward.

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MY PERSONAL ADVICE,, which I will put myself into practice by the handstands, first of all learn with the wall, then learn how to fall and at the end, when you’re not afraid, learn the pose.

SO LET’S PRACTICE FALLING AT HOME, THAT IS COMPLETELY AN ART!

Ainània ❤

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[ES]

Buenas tardes yoguis!

He llegado ya del increíble retiro de yoga y paddle-surf (os lo voy a explicar todo en otro post durante la semana que viene) y una de las cosas que hicimos fue practicas los “handstands”. Me dan mucho miedo practicarlos sola, sin mi instructor de yoga cerca o sin pared porque me siento vulnerable y pienso que me voy a hacer daño. A esto lo llamo: MIEDO. Necesito aprender cómo caer, sin hacerme daño, y seguro que el miedo después desaparece.

Así que ya que ayer fue nuestro último día del reto #FirstInversions, aquí os dejo algunos CONSEJOS para aprender a caer de caras y de espaldas.

DE CARAS:

1- Normalmente si no te siente segur@ aún ésta será la manera más típica de caer ya que nunca acabas de completar la asana y tus piernas nunca llegan a estar totalmente rectas hacia el cielo. De acuerdo, no entres en pánico, lo peor va a ser que caerás SOBRE TUS PIES! ¡Y si eso pasa pues lo vuelves a intentar! 😉

En el momento en que notas que te vas a caer, pones los dedos de los pies en forma de L, así los preparas para tocar el suelo. ¡¡Lo más importante aquí es tocas primero con todos los dedos de los pies a la vez (no vaya a ser que te rompas alguno) y sobretodo no con las rodillas!!

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DE ESPALDAS:

2- Esto requiere un poco más de técnica. Cuándo caes de espaldas no puedes caer con la espalda plana, te harías MUCHO daño, así que tendrás que caer con la espalda curvada y hacer la postura de la rueda.

Tómalo como un flow, una secuencia o una transición controlada, de la parada de cabeza o tripode hasta la postura de la rueda. Evidentemente en la caída no estará bien realizada tendrás que retocarla, primero tendrás algo como la rueda con los antebrazos.

En el momento que sientas que vas a caer, abre los dedos, tus palmas de las manos bien asentadas en el suelo y apretando fuerte, al contrario que el cuello (libéralo de presión), dobla las rodillas y cae atrás con tus pies primero.

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Cuándo estés en ésta pose, apoyado en la coronilla de la cabeza, presiona con las manos y pies en el suelo. Endereza tus brazos y sube la cintura hacia arriba, para hacer la rueda. Si no eres capaz de hacer la rueda quítate de la cabeza practicar la parada de cabeza sin pared, porque nunca sabes cómo vas a caer y es importante no hacernos daño.

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MI CONSEJO PERSONAL, que yo misma pondré en práctica para los handstands, primero practica con la pared, luego aprende cómo caer y luego, sin miedo ya, aprende a realizar la asana.

¡ASÍ QUE, TODOS A PRACTICAR CÓMO CAER, QUE ES UN ARTE HACERLO BIEN!

Ainània ❤

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