Challenge

Last day of #BasicYogaWheel: day 31

[EN] Day 31 of #BasicYogaWheel: Wheel pose or Urdhva Dhanurasana

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How to do it?

You can check a full description here

You can watch this video from Kino MacGregor Youtube’s channel, and learn how she gets into the pose:

Benefits

  • It strengthens the muscles of the shoulder girdle
  • It stretches and opens up the accessory muscles used in breathing.
  • It stretches the hip flexors.
  • It’s a heart-opener, which helps us maintain emotional stability.

Warm up

As always, you should do some warm up before starting with the asana of the day. This video is called Your Yoga Gym – Morning Yoga Warm up. It’s not only for mornings, you can do everytime you are starting to practice yoga. It’s a 9 min video and guided for Jenna.

 

[ES] Día 31 del reto #BasicYogaWheel: Urdhva Dhanurasana o postura de la rueda

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Cómo hacerla?

Puedes ver una descripción completa aquí

 

Beneficios

  • Estiramientos máximos de piernas, caderas, hombros y brazos

 

  • La espinal dorsal y sus ligamientos lo agradecen, se estiran al máximo también
  • Se estiran los músculos abdominales y los de la espalda.
  • Fortalece piernas, brazos y hombros.

 

Calentamiento

Como siempre, es importantísimo calentar un poco antes de hacer la asana del día.

Si queréis una secuencia de calentamiento, unos 15 minutos y en español, os dejo éste de Xuan-Lan Yoga. Es una crack!

 

Namaste!

Ainània ❤

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