Challenge

Day 20 of #BasicYogaWheel

[EN] Day 20 of #BasicYogaWheel: Marichi’s Pose or Marichyasana III

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How to do it?

You can check a full description here http://www.yogajournal.com/pose/marichi-s-pose/  and this short video  from Kino (OMG is ):

Benefits

  • Massages abdominal organs, including the liver and kidneys
  • Stretches the shoulders
  • Stimulates the brain
  • Relieves mild backache and hip pain
  • Strengthens and stretches the spine

Warm up

As always, you should do some warm up before starting with the asana of the day. This video is called Your Yoga Gym – Morning Yoga Warm up. It’s not only for mornings, you can do everytime you are starting to practice yoga. It’s a 9 min video and guided for Jenna.

[ES] Día 20 del reto #BasicYogaWheel: postura del marichi o Marichyasana III
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Cómo hacerla?

Puedes ver una descripción completa aquí. http://yogaesmas.com/posiciones-de-yoga-postura-de-marichi-marichyasana-iii/

Beneficios

  • Masajea los órganos abdominales, también el hígado y los riñones.
  • Estira los hombros.
  • Estimula el cerebro.
  • Alivia el dolor de espalda leve y el dolor en la cadera.
  • Fortalece y estira la columna vertebral.
  • Resulta de valor terapéutico en los casos de dolor de espalda, dolor de cabeza, infertilidad, insomnio y sinusitis.

Calentamiento

Como siempre, es importantísimo calentar un poco antes de hacer la asana del día. Aquí tenéis éste video en español de 15 minutos de Xuan-Lan Yoga. Disfrutad!!

 

Namaste!

Ainània ❤

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