Challenge

Day 6 of #BasicYogaWheel

[EN]

Day 6  of #BasicYogaWheel: Anjaneyasana or Low lunge

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Low lunge + yoga wheel
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High lunge w/o yoga wheel
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High Lunge + yoga wheel
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High lunge w/o yoga wheel
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Low Lunge + yoga wheel

 

How to do it?

You can check a full description here for the low lunge. And, if you want to flow and make some variation, for the high lunge (crescent variation) check a full description here.

Benefits

  • Opens the hips and chest
  • Stretches the groin and legs
  • Lengthens the spine
  • Strengthens the lower body.

Warm up

As always, you should do some warm up before starting with the asana of the day. Ariadna recommends you a video. It is a 7 min video starting with child’s pose, followed by some cat and cow stretches, and finishing with a few sun salutations. Try it!

[ES]

Día 6 del reto #BasicYogaWheel:

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Cómo hacerla?

Puedes ver una descripción completa aquí.

O puedes ver éste vídeo expicativo de la asana.

Beneficios

 

  • Abre las caderas y el pecho
  • Estira la ingle y piernas
  • Alargar la columna vertebral
  • Fortalece la parte inferior del cuerpo.

Calentamiento

Como siempre, es importantísimo calentar un poco antes de hacer la asana del día. Ariadna os recomienda un vídeo de 7 minutos que le parece muy completo: empieza con la postura del niño seguida de unos estiramientos con las posturas de gato y vaca, y finaliza con unos saludos al sol. Probádlo!

Namaste!

Ainània (:

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