Challenge

Day 5 of #BasicYogaWheel

[EN] Day 5 of #BasicYogaWheel: Seated forward bend or Paschimottanasana

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How to do it?

You can check a full description here

And a short video from Kino yoga here

Benefits

  • Relaxes and relieves stress and anxiety
  • Stretches hamstrings, shoulders and spine
  • Stimulates internal organs and facilitates digestion
  • Alleviates menopause symptoms, menstrual pain and headaches

Warm up

As always, you should do some warm up before starting with the asana of the day. This video is particularly good. It is a 7 min video starting with child’s pose, followed by some cat and cow stretches, and finishing with a few sun salutations.

 

[ES] Día 5  del reto #BasicYogaWheel: Postura de la pinza o Paschimottanasana

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Cómo hacerla?

Puedes ver una descripción completa aquí

Tambié puedes echarle un vistazo a este corto vídeo de Kino Yoga (aunque está en inglés).

Beneficios

  • Relaja la mente y ayuda a liberar tensiones
  • Estira isquiotibiales, espalda y columna
  • Estimula los órganos internos y facilita la digestión
  • Alivia los síntomas de la menopausia, el dolor menstrual y de cabeza

Calentamiento

Como siempre, es importantísimo calentar un poco antes de hacer la asana del día. Os dejo un vídeo de 7 minutos que me parece muy completo: empieza con la postura del niño seguida de unos estiramientos con las posturas de gato y vaca, y finaliza con unos saludos al sol. Os lo recomiendo!

 

Namaste!

Ariadna 🙂

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