Yoga

#yogagirls

[EN]

Yoga, from the Sanskrit, means “union” or “connection”. Connection of body, mind and soul. Connection with the nature, with our inner self, and with other practitioners experiencing their personal journey. Although at first it may be difficult to accept it, yoga is more about a journey rather than about being able to do one pose or another. It is about knowing your body, accepting your limits and pushing them.

I started practicing yoga when I was at university, during my final year exams. Back then, I would study, seating in front of the PC, every day from 9 to 9 or until even later. At the end of the day my back would be very sore. I started to have continued pain and it wouldn’t go for days. I was doing a lot of exercise by then, but I was not stretching at all! I decided to do something for myself and I started with stretching sessions, body balance classes and some hatha yoga. Was the best idea ever, the pain was gone and I felt great!

Taking care of my back.

Ainània’s experience with yoga started in a different way, but we share some points in common. Some years ago she started with self-training and paleo-training at home. Following some sport influencers she discovered Cassey Ho, the blogger of Blogilates, and her stretching calendars. Posting photos on Instagram came into contact with the big yoga Instagram community and started learning easy asanas and progressing in her until today. Her favourite type of yoga is Vinyasa but she is opened to trying new styles.

Her exact words: “I used to be a stressful person, I used to get angry easily and I liked having everything under control. I started to feel pain in my muscles… I decided to listen to my body, and begin good healthy habits: I noticed everything around me had changed (actually, the one that had changed was me and my way of seeing the world). Yoga brings me control of the mind, keeps the bad vibes far and helps me to have everyday a smile on my face”.

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Is Ainània stretching or practicing yoga?

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The practice of yoga brings multiple benefits:

  • Relieves stress and tensions
  • Improves strength and flexibility
  • Stretches the back of the legs, hips and spine
  • Balances the nervous system
  • Calms the mind
  • Improves posture and strengthens back
  • Confidence booster
  • You sleep better
  • Reduce anxiety, increases awareness and speeds the release of hormones that rev up arousal: you will have better libido! 😛
  • Top to toe toning

These days, choosing a yoga style is becoming more complicated than choosing a pair of shoes. There are many different types of yoga practice but in these first post we just want to mention the most popular ones followed by a quick description:

    Ashtanga: athletic and demanding traditional style, based on an unvarying sequence of movements. Suited for people who want to push their body. I have to admit that I am starting to be obsessed with Ashtanga!

    Bikram or hot yoga: classes are carried out in a heated room and follow a specific sequence of movements. Perfect to build flexibility.

    Hatha: provides a gentle introduction to the yoga poses and the pranayama, or yoga breathing. Ideal for beginners.

   Kundalini: combines the practice of the asanas with the pranayama, meditation, and chanting of mantras. Perfect if you are looking for a more spiritual experience.

    Iyengar: in this style the asanas are hold for longer periods and  require a specific body alignment. Equipment may be used to help you get into the poses. Iyengar is the yoga style of the perfectionst.

    Vinyasa: in this style you will fastly flow from one pose to another and every class will be different from the previous one. Very physically active style, reccomended for fitness people. My favourite!

Sounds good so far? Do you already want to start practicing?

The best way to start practicing yoga is going to a yoga centre with qualified instructors. They always have beginner level classes and they can correct your posture. You can also start practicing at home following instructions from a book, a youtube video or a blog.

Some of our favourites are:

       Diario de una Yogui (Spanish blogger)

      AOMM TV (web page)

       Yoga with Adriene (youtuber)

       The Power of Ashtanga Yoga (with Kino MacGregor)

If you decide to practice at home: be careful! Don’t force your body into complicated twists or inversions at first. Go step by step and respect your own limits.

“Practice, and all is coming.”

Sri K. Pattabhi Jois

[ES]

Yoga, del sánscrito, significa “unión” o conexión. Conexión de cuerpo, mente y alma. Conexión con la naturaleza, con nuestro ser interior y con otros yogis que se encuentren en su viaje personal. Aunque al principio puede ser difícil aceptarlo, la práctica del yoga trata más de un viaje, no de poder hacer una pose u otra. Se trata de conocer tu cuerpo, aceptando sus límites y empujándolos.

Empecé a practicar yoga cuando estaba en la universidad, durante mis exámenes de fin de carrera. En aquel entonces, solía estudiar, sentada frente al ordenador, todos los días de 9 a 9 o incluso más tarde. Al final del día, tenía la espalda toda dolorida. Empecé a tener un dolor continuo que no se iba durante días. La verdad es que hacía bastante ejercicio, pero no estiraba en absoluto! Decidí ponerle solución y empecé con sesiones de estiramiento, clases de Body Balance y un poco de hatha yoga. Fue la mejor idea que nunca he tenido, el dolor había desaparecido y me sentía muy bien!

Cuidando de mi espalda.

La experiencia de Ainània con el yoga comenzó de una manera diferente, pero que comparte algunos puntos en común conmigo. Hace unos años empezó a entrenar y practicar paleo-training en casa. Navegando por la red, descubrió a Cassey Ho, la bloggera de Blogilates, y sus calendarios de estiramientos. Colgando fotos en Instagram entró en contacto con la comunidad yogi y empezó a aprender asanas fáciles y a progresar en ellas hasta el día de hoy. Su tipo favorito de yoga es Vinyasa pero está abierta a probar nuevos estilos.

Sus palabras textuales: “Yo solía ser una persona estresada, solía enojarme fácilmente y me gustaba tenerlo todo bajo control. Empecé a sentir dolor en mis músculos … decidí escuchar a mi cuerpo y comenzar algunos buenos hábitos saludables: me di cuenta de que todo a mi alrededor había cambiado (en realidad, lo único que había cambiado era yo y mi forma de ver el mundo). El yoga me da el control de la mente, mantiene las malas vibraciones lejos y me ayuda a tener cada día una sonrisa en mi cara”.

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¿Ainània estira o practica yoga?

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La práctica del yoga trae múltiples beneficios:

  • Alivia el estrés y las tensiones
  • Mejora la fuerza y ​​la flexibilidad
  • Estira la parte posterior de las piernas, las caderas y la columna vertebral
  • Equilibra el sistema nervioso
  • Calma la mente
  • Mejora la postura y fortalece la espalda
  • Te da confianza
  • Ayuda a dormir mejor
  • Reduce la ansiedad, aumenta el estado de conciencia y acelera la liberación de hormonas que aceleran la excitación: tendrás mejor libido! 😛
  • Te tonifica de la cabeza a los pies

En estos días, elegir un estilo de yoga parace más complicado que elegir un par de zapatos. Hay muchos tipos diferentes de yoga, pero en este primer post sólo vamos a hablar de los más populares, seguidos de una breve descripción:

Ashtanga: deportivo y exigente, este estilo tradicional se basa en una secuencia invariable de movimientos. Adecuado para las personas que quieren desafiar a su cuerpo. Tengo que admitir que estoy empezando a estar obsesionada con el Ashtanga!

Bikram o yoga caliente: las clases se llevan a cabo en una habitación climatizada y siguen una secuencia específica de movimientos. Perfecto para mejorar la flexibilidad.

Hatha: proporciona una suave introducción a las posturas de yoga y el pranayama (respiración del yoga). Ideal para principiantes.

Kundalini: combina la práctica de las asanas con el pranayama, meditación y canto de mantras. Perfecto si estás buscando una experiencia más espiritual.

Iyengar: en este estilo las asanas se practican durante períodos más largos y requieren una alineación específica del cuerpo. Hay instrumentos para ayudar al yogi a conseguir la excelencia en las poses. Iyengar es el estilo de yoga de los perfeccionistas.

Vinyasa: en este estilo se fluye rápidamente de una postura a otra y cada clase es diferente de la anterior. Muy activo físicamente, recomendado para personas que quieran sudar y tonificar. ¡Mi favorito!

¿Suena bien hasta ahora, verdad? ¿Ya quieres empezar a practicar?

La mejor manera de empezar a practicar yoga es ir a un centro de yoga con instructores calificados. Siempre tienen clases de nivel principiante y pueden corregirte la postura.  También puedes empezar a practicar en casa siguiendo las instrucciones de un libro, un video de youtube o un blog.

Algunos de nuestros favoritos son:

Diario de una Yogui (Español Blogger)

OM televisor (página web)

Yoga con Adriene (youtuber)

El poder de Ashtanga Yoga (con Kino MacGregor)

Si decides practicar en casa: ¡Ten cuidado! No hay que forzar el cuerpo en giros o inversiones complicadas al principio. Es mejor ir pasito a pasito y respetar tus propios límites.

“Practica, y todo llegará.”

Sri K. Pattabhi Jois

ARIADNA 🙂 & AINÀNIA (:

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2 thoughts on “#yogagirls

  1. Aquest matí a través d’una foto de maduixes que l’Ainània ha comentat del meu IG he arribat al vostre blog!! M’encanta 😉 Me l’he llegit de dalt a abaix, he imprés les 2 fotos dels challenge amb YogaWheel (que el meu m’arriba demà) i el del cinturó. No sabeu com m’heu ordenat la ment… porto 2 setmanes, des de que vaig assistir a la meva primera clase de Ashtanga Yoga al club on entreno, que rebo tanta información que no sabia pero on continuar… jeje. I gràcies a vosaltres ja m’he aclarit i ho entenc tot… És un camí!! Vaig entrar a la classe perquè jo soc de l’equip de triatló del club, faig muntanya, soc mare, treballo… I ha arribat un moment en que la pressió em tenia com una taula de planxar, rígida, bloquejada mentalment i això no em deixava avançar. Així que vaig pensar… vaig a veure si em relaxo en una classe de Yoga. I ostres!! jo que no tenia ni idea… em fico a fer Ashtanga!! Pensava que anava a fer Ommm, Ommm i relaxar-me i acabo suant i amb agulletes al dia següent!! Jo!! la supermami, triatleta, alpinista i trailrunner amb agulletes després d’una classe de Yoga!! Això no ho he explicat a l’equip… jajaja. Total, que als 2 dies repeteixo classe, va ser amor a primera vista! Li explico la meva experiència al profesor i em diu que lo que tinc no son agulletes, que el meu cos està parlant i que al practicar yoga i desbloquejar moviments, els problemas i bloquejos musculars surten, que el yoga no és fitness, que no puc lluitar contra el meu cos, ni contra la postura, que tinc que escoltar el meu límit, respirar i fluir, que no hi ha un objectiu… Que és una forma de vida. I clar, quedo al·lucinada!! És totalment oposat al meu dia a dia, però em fa sentir bé, més lliure, més flexible… i sol en 2 clases. Així que començo a buscar informació… IG, facebook, blogs, webs… Veig mil fotos espectaculars, fotos de principiants, reptes… tantes coses que això.. No sabia per on continuar. En una semana m’he ajuntat a casa amb una mat, un cinturó, un cub i demà m’arriba l’aro. Molt bé… I ara què!!?? Doncs gràcies a vosaltres ja sé per on continuar i què fer a casa amb tot això que tinc. Els reptes son un bon principi per complementar les clases a les que vagi assistint i poc a poc tot anirà fluint i espero que aviat el meu cos s’adapti a treballar d’una altre manera i em deixi fluir. Ja teniu una nova seguidora!! Susana

    M'agrada

    1. Ostres! Comentaris com aquest m’animen a seguir escrivint més i més! MOLTES GRÀCIES PER LES TEVES PARAULES! Deu ni dó si et va agafar fort perquè un aro de yoga és fer una bona inversió així que tenies les coses molt clares! jajajajja M’ha encantat llegir el “jooo! la supermami, triatleta…” i el “oommmm ommm” quan parlo que són esportista i dic que el que més practico es yoga…. el 90% són riures… i jo: nooo, en serio… és molt dur pel cos (i molt relaxant per la ment!) La veritat és que a hores d’ara encara no sé meditar ben bé, jo faig les meves versions i intento relaxar-me i deixar la ment en blanc (això últim m’és casi impossible perquè el meu cap sempre va a altres freqüències i pensa en 5 coses a la vegada) però el yoga, m’ha aportat coses en taaaants sentits, el que diu el teu professor: és un estil de vida! d’agafar-me les coses d’una altre manera. Ja no m’estresso tant, ni tan ràpid! sembla mentida que segueixi essent desconegut per tantes persones! Bé, em despedeixo… però crec que em segueixes al snapchat no? així ens veurem sovint i segur que serà com si ens coneguem!

      Ainània

      M'agrada

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